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Registros recuperados : 23 | |
10. |  | Silva, J.A.; Godiño, M. Introducción ln: Jornada de rendimiento y calidad de trigo, 2., [2000], Mercedes, Uruguay [s.l.]: INIA, 2000. [s.p.] Mesa Nacional de Trigo, UruguayBiblioteca(s): INIA La Estanzuela. |
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12. |  | Ernst, O.; Bentancur, O.; Delucchi, I.; Suburu, G.; Godiño, M. Resultados en rendimiento y calidad : relevamiento de trigo zafra 1999/2000 ln: Jornada de rendimiento y calidad de trigo, 2., [2000], Mercedes, Uruguay [s.l.]: INIA, 2000. p. 1-19 Mesa Nacional de Trigo, UruguayBiblioteca(s): INIA La Estanzuela. |
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13. |  | RUSSO, M.; ELICHALT, M.; URRUZOLA, N.; MEDRANO, A.; CADENAZZI, M.; GODIÑO, M.; BATTHYANY, C.; MALACRIDA, L. Caracterización nutricional y en compuestos bioactivos de trigo nacional. Montevideo (UY): INIA, 2021. 38 p. (Serie FPTA-INIA; 92). Proyecto FPTA 323: "Caracterización nutricional y en compuestos bioactivos de trigo en Uruguay. Variabilidad de genotipos y ambientes". Período de ejecución: Junio 2014 -Setiembre 2017. Institución Ejecutora: Universidad de la República,...Biblioteca(s): INIA Las Brujas. |
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14. |  | RUSSO, M.; ELICHALI, M.; VÁZQUEZ, D.; SUBURÚ, G.; TIHISTA, H.; GODIÑO, M. Fortification of wheat flour with folic acid and iron in Uruguay; implications for nutrition. [Fortificación de harina de trigo con ácido fólico y hierro en Uruguay; implicancias en la nutrición]. Revista Chilena de Nutrición, 2014, v.41, no.4, p. 399-403. OPEN ACCESS. Este trabajo fue recibido el 19 de Marzo de 2014 y aceptado para ser publicado el 16 de septiembre de 2014Biblioteca(s): INIA La Estanzuela; INIA Las Brujas. |
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15. |  | ERNST, O.; NIN, M.; CADENAZZI, M.; BENTANCUR, O.; GODIÑO, M.; SUBURU, G.; VÁZQUEZ, D. Manejo para rendimiento y calidad industrial de trigo : resultado final del relevamiento de chacras por variedades, de tres años sucesivos. ln: JORNADA DE RENDIMIENTO Y CALIDAD DE TRIGO, 4., 2002. Mercedes, Soriano, Uruguay [s.l.]: [s.n.], 2002. p. 1-23. Mesa de Nacional de Trigo, Uruguay.Biblioteca(s): INIA La Estanzuela. |
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16. |  | ELICHALT, M.; RUSSO, M.; VÁZQUEZ, D.; SUBURÚ, G.; TIHISTA, H.; GODIÑO, M. Lípidos, sodio y fibra dietética en harina de trigo y pan artesanal en Uruguay: aporte nutricional según recomendaciones para distintos grupos de población. [Lipids, sodium and dietary fiber in wheat flour and artisan bread in Uruguay: nutritional intake according to the recommendations for different population groups.] Revista Chilena de Nutrición, 44(1), p. 71-78., 2017. Este trabajo fue recibido el 25 de Mayo de 2016 y aceptado para ser publicado el 16 de Diciembre de 2016.Biblioteca(s): INIA Las Brujas. |
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17. |  | ELICHALT, M.; RUSSO, M.; VÁZQUEZ, D.; SUBURÚ, G.; TIHISTA, H.; GODIÑO, M. Lípidos, sodio y fibra en panes artesanales en el Uruguay : implicancias en la nutrición. In: CONGRESO LATINOAMERICANO DE NUTRICIONISTAS Y DIETISTAS (16., Montevideo,2015); CONGRESO IBEROAMERICANO DE NUTRICIÓN (6., Montevideo.2015). Poster.Biblioteca(s): INIA La Estanzuela. |
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19. |  | ERNST, O.; ESCUDERO, J.; VÁZQUEZ, D.; CADENAZZI, M.; CASTRO, M.; GONZÁLEZ, N.; LARRAMENDI, S.; BENTANCUR, O.; SUBURU, G.; GODIÑO, M. Caracterización de la calidad industrial de variedades de trigo en Uruguay Montevideo (UY): INIA, 2012. 40 p. (Serie FPTA-INIA; 37) Proyecto FPTA 231: Caracterización de la calidad industrial de variedades de trigo sembradas para fabricación de harinas en Uruguay. Período de Ejecución: Nov. 2006-Abr. 2009Biblioteca(s): INIA La Estanzuela; INIA Las Brujas; INIA Tacuarembó. |
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20. |  | RUSSO, M.; ELICHALT, M.; VÁZQUEZ, D.; SUBURÚ, G.; SUBURÚ, G.; GILARDI, V.; ALMANDOS, V.; TIHISTA, H.; GODIÑO, M. Composición nutricional de productos elaborados en base a trigo en Uruguay. [Poster]. In: German, S.; Quincke, M.; Vázquez, D.; Castro, M.; Pereyra, S.; Silva, P.; García, A. (Eds.). Seminario Internacional "1914-2014: Un siglo de mejoramiento de trigo en La Estanzuela". Montevideo (UY): INIA, 2018. p. 259. (INIA Serie Técnica; 241).Biblioteca(s): INIA La Estanzuela. |
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Registros recuperados : 23 | |
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 | Acceso al texto completo restringido a Biblioteca INIA Tacuarembó. Por información adicional contacte bibliotb@tb.inia.org.uy. |
Registro completo
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Biblioteca (s) : |
INIA Tacuarembó. |
Fecha actual : |
24/09/2014 |
Actualizado : |
27/04/2020 |
Tipo de producción científica : |
Artículos en Revistas Indexadas Internacionales |
Circulación / Nivel : |
Internacional - -- |
Autor : |
REALINI, C.E.; FONT I FURNOLS, M.; SAÑUDO, C.; MONTOSSI, F.; OLIVER, M.A.; GUERRERO, L. |
Afiliación : |
C.E.REALINI, IRTA Monells, Girona, Spain; MARIA FONT I FURNOLS, IRTA Monells, Girona, Spain; C. SAÑUDO, University of Zaragoza, Zaragoza, Spain; FABIO MARCELO MONTOSSI PORCHILE, Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria (INIA), Uruguay; M.A., IRTA, Girona, Spain; L. GUERRERO, IRTA Monells, Girona, Spain. |
Título : |
Spanish, French and British consumers' acceptability of Uruguayan beef, and consumers' beef choice associated with country of origin, finishing diet and meat price. |
Fecha de publicación : |
2013 |
Fuente / Imprenta : |
Meat Science, 2013, v. 95, no. 1, p. 14-21. http://dx.doi.org/10.1016/j.meatsci.2013.04.004 |
DOI : |
10.1016/j.meatsci.2013.04.004 |
Idioma : |
Inglés |
Notas : |
Article history: Received 5 February 2012; Received in revised form 25 February 2013; Accepted 4 April 2013. Acknowledgments: The authors wish to acknowledge the financial support of the Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID), the INIA Uruguay, and the INIA España Corresponding author : carolina.realini@irta.es |
Contenido : |
The effect of country of origin (local, Switzerland, Argentina, Uruguay), finishing diet (grass plus concentrate, concentrate), and price (low, medium, high) on consumer's beef choice and segmentation was evaluated in Spain, France and United Kingdom. Sensory acceptability of Uruguayan beef from different production systems was also evaluated and contrasted with consumers' beef choices. Origin was the most important characteristic for the choice of beef with preference for meat produced locally. The second most important factor was animal feed followed by price with preference for beef from grass-fed animals and lowest price. The least preferred product was beef from Uruguay, concentrate-fed animals and highest price. Sensory data showed higher acceptability scores for Uruguayan beef from grass-fed animals with or without concentrate supplementation than animals fed concentrate only. Consumer segments with distinct preferences were identified. Foreign country promotion seems to be fundamental for marketing beef in Europe, as well as the development of different marketing strategies to satisfy each consumer segment. |
Palabras claves : |
BEEF; CONJOINT; CONSUMER; FEED; ORIGIN; PRICE. |
Thesagro : |
CARNE; URUGUAY. |
Asunto categoría : |
A50 Investigación agraria |
Marc : |
LEADER 02362naa a2200301 a 4500 001 1050506 005 2020-04-27 008 2013 bl uuuu u00u1 u #d 024 7 $a10.1016/j.meatsci.2013.04.004$2DOI 100 1 $aREALINI, C.E. 245 $aSpanish, French and British consumers' acceptability of Uruguayan beef, and consumers' beef choice associated with country of origin, finishing diet and meat price. 260 $c2013 500 $aArticle history: Received 5 February 2012; Received in revised form 25 February 2013; Accepted 4 April 2013. Acknowledgments: The authors wish to acknowledge the financial support of the Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID), the INIA Uruguay, and the INIA España Corresponding author : carolina.realini@irta.es 520 $aThe effect of country of origin (local, Switzerland, Argentina, Uruguay), finishing diet (grass plus concentrate, concentrate), and price (low, medium, high) on consumer's beef choice and segmentation was evaluated in Spain, France and United Kingdom. Sensory acceptability of Uruguayan beef from different production systems was also evaluated and contrasted with consumers' beef choices. Origin was the most important characteristic for the choice of beef with preference for meat produced locally. The second most important factor was animal feed followed by price with preference for beef from grass-fed animals and lowest price. The least preferred product was beef from Uruguay, concentrate-fed animals and highest price. Sensory data showed higher acceptability scores for Uruguayan beef from grass-fed animals with or without concentrate supplementation than animals fed concentrate only. Consumer segments with distinct preferences were identified. Foreign country promotion seems to be fundamental for marketing beef in Europe, as well as the development of different marketing strategies to satisfy each consumer segment. 650 $aCARNE 650 $aURUGUAY 653 $aBEEF 653 $aCONJOINT 653 $aCONSUMER 653 $aFEED 653 $aORIGIN 653 $aPRICE 700 1 $aFONT I FURNOLS, M. 700 1 $aSAÑUDO, C. 700 1 $aMONTOSSI, F. 700 1 $aOLIVER, M.A. 700 1 $aGUERRERO, L. 773 $tMeat Science, 2013$gv. 95, no. 1, p. 14-21. http://dx.doi.org/10.1016/j.meatsci.2013.04.004
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Registro original : |
INIA Tacuarembó (TBO) |
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